איך לבחור מדפסת לייזר צבעונית

ההוזלה המשמעותית במחירי המדפסות במהלך השנים האחרונות, מאפשרת לכל אחד ואחת מביניכם
לרכוש מדפסות לייזר צבעוניות ואיכותיות שעד לפני מספר שנים נחשבו לאחד מהמכשירים היקרים ביותר בקטגוריית מוצרי מיכון משרדי.

בכתבה שלפניכם, תוכלו למצוא את כל הפרמטרים באמצעותם מומלץ לבחור מדפסת לייזר בצבע למשרד.

מדפסת לייזר צבעונית

רזולוציה

איכות ההדפסה בכל סוגי המדפסת נקבעת בהתאם לרזולוציה הנמדדת באמצעות מונח מקצועי המכונה: DPI.

מונח מקצועי זה מתאר למעשה את מספר הנקודות האופקיות והאנכיות הפזורים על פני שטח מודפס של אינץ' אחד, ככל
שמספר הנקודות לאינץ' גדול יותר, כך תוכלו להבטיח לעצמכם איכות הדפסה גבוהה יותר.

כיום, מרבית מדפסות הלייזר הצבעוניות וגם השחור/לבן מגיעות ברזולוציה של 600DPI.

רזולוציה זו מספקת איכות הדפסה סבירה לצרכי הדפסה של מסמכי טקסט בעיקר, כאשר לצורך השגת איכות הדפסה גבוהה יותר של מסמכים המשלבים בתוכם אלמנטים גרפיים ותמונות, מומלץ לבחור במדפסות המגיעות עם 1,200DPI.

מהירות הדפסה

כאשר רוכשים מדפסת לייזר צבעונית או כל סוג אחר של מדפסת, חשוב להתאים את המדפסת לצרכי ההדפסה הנחוצים לכם, ולכן, אחד מהפרמטרים המרכזיים לבחירת מדפסות הוא נושא מהירות ההדפסה, כלומר מספר הדפים שהמדפסת מסוגלת להדפיס בדקה.

כאשר מדברים על מדפסת לייזר שחור/לבן, כמות הדפים הממוצעת אותם ניתן להדפיס בדקה היא כ-20 דפים, כאשר במדפסות לייזר צבעוניות היקף הדפים פוחת ועומד בממוצע על כ-10 דפים לדקה, וזאת בהתאם לשטח המודפס על גבי הדף.

כמו כן, כאשר מדברים על מהירות הדפסה חשוב לבדוק את נושא טעינת המדפסת כאשר היא נדרשת להדפיס את הדף הראשון, במקרים אלו, מהירות של כ-10 שניות טעינה נחשבת למהירות טובה.

זיכרון ומעבד

מעבד המדפסת משפיע בצורה ישירה על מהירות ההדפסה ויכולות העבודה של המדפסת, כאשר מהירות המעבד מסומנת כ-MHZ וככל שהנתון המספרי הצמוד לסימון זה הינו גדול יותר, כך המדפסת תוכל לעבודה בצורה מהירה גם כאשר היא נדרשת להדפיס כמויות גדולות של נייר.

זיכרון של מדפסות לייזר מסומן כ-MB (מגה בייט) וגם כאן ככל שהנתון המספרי הצמוד לסימון זה הינו גדול יותר כך הדבר מעיד על זיכרון גדול יותר של המדפסת באמצעותו ניתן לשמור כמות גדולה יותר של מסמכים הנדרשים להדפסה. כאשר רוכשים מדפסות לייזר צבעוניות חשוב שהנתון המספרי יעלה על MB16.

תכונות הדפסה

פרמטר מרכזי נוסף בבחירת מדפסת לייזר צבעונית הוא נושא תכונות ההדפסה הכוללת בין היתר גם את גודל הדפים הניתנים להדפסה במדפסת, סוגי הנייר אותם ניתן להדפיס והאפשרות לבצע הדפסה דו צדדית.

גודל דף הדפסה סטנדרטי הינו גודל A4, כאשר ניתן לרכוש מדפסות לייזר צבעוניות המסוגלות להדפיס גם דפים בגודל משתנה כגון: A3, A5 וכדומה.

כאשר רוכשים מדפסת לייזר צבעונית לצרכים משרדיים, מומלץ לרכוש מדפסות המסוגלות להדפיס סוגי נייר שונים, לרבות, נייר מדבקה, נייר מצופה, נייר שקפים וכדומה.

חיבורי המדפסת

כיום, תוכלו למצוא מדפסות לייזר צבעוניות המגיעות עם מספר סוגי חיבורים, כאשר החיבור הנפוץ ביותר הינו חיבור USB המאפשר את חיבור המדפסת למחשב. חיבורי מדפסת נוספים כוללים חיבור אלחוטי הפועל באמצעות קישוריות WIFI או קישוריות BLUETOOTH ואף חיבורי NFC המיועדים לצרכי שימוש במדפסת באמצעות מכשירים תומכים כגון: טאבלטים וסמארטפונים. חיבור נפוץ נוסף הוא חיבור רשת המאפשר הגדרת שיתוף של המדפסת למספר מחשבים.

ממשק מדפסת

מדפסות לייזר מתקדמות יותר משלבות בתוכן ממשק משתמש הכולל בתוכו מספר פונקציות תפעול המאפשרות לתפעל את המדפסת שלא באמצעות המחשב אליו היא מחבורת. חלק מהמדפסות משלבות בתוכן מסך מגע או מסך תפעול עם כפתורי שליטה המאפשרים לכם לבצע פעולות שונות כגון: בחירת סוג וגודל הנייר, קביעת איכויות ההדפסה, קביעת כמות העותקים וכדומה. כמו כן, ממשק המדפסת במדפסות המתקדמות יותר מספק לכם נתונים שונים אודות מצב הטונר והוא מתריע גם על תקלות ובאגים במדפסת ובחלק מהמקרים מופיעות על גבי המסך דרכי הטיפול בתקלה.

מידת הרעש של המדפסת

בעבר הרחוק, פעולת ההדפסה בכל סוגי המדפסות לוותה ברעש צורם. כיום, ניתן לרכוש מדפסות לייזר המתאפיינות בפעילות הדפסה חרישית, כאשר עוצמת הרעש נמדדת בסימון DB (דציבלים), כאשר ההמלצה היא לרכוש מדפסות שהנתון המספרי המופיע לצד סימון זה אינו עולה על 50DB

איך לבחור מדפסת לייזר צבעונית

מחיר ואחריות

מעבר לכל הפרמטרים המקצועיים בכל הנוגע לאיכויות ההדפסה, מהירות ההדפסה ויכולות העבודה של המדפסת, מומלץ להתייחס גם לעלות המדפסת ותקופת האחריות המוענקת לכם במעמד הרכישה.

טווח המחירים של מדפסות לייזר צבעוניות נע בין 1,000 ל-3,000 שקלים, כאשר תקופת האחריות הממוצעת המוצעת לכם הינה 3 שנים. י

חד עם זאת, חשוב שתבדקו את טיב האחריות והיקפה, וכמו כן, מומלץ לקיים סקר השוואתי בכל הנוגע למחירי המדפסת, וזאת על מנת להבטיח לעצמכם את המחיר המשתלם ביותר למדפסות האיכויות ביותר המותאמות לצרכי העבודה/הדפסה הנחוצים לכם.

בשורה התחתונה, מומלץ להשקיע מעט יותר ברכישת מדפסת איכותיות יותר ולהימנע מרכישת מדפסות זולות עם תקופת אחריות מוגבלת.