למי מתאימה מדפסת לייזר?

הזרקת דיו ולייזר הן שתי טכניקות ההדפסה המוכרות ביותר היום. אם עד לפני מספר שנים מדפסות לייזר היו בחירתן של חברות גדולות עם היקף הדפסה גדול במיוחד בגלל המחיר היקר, היום, לאחר ירידה במחיר שלהן, גם בעסקים קטנים ובינוניים רבים בוחרים במדפסת הלייזר. מדפסות משולבות (לייזר או הזרקת דיו) חוסכות במיכון משרדי ומשלבות את כל המכונות במכשיר אחד. מה ההבדלים בין מדפסת לייזר למדפסת הזרקת דיו?  איך נדע איזו מדפסת משתלם לנו יותר לרכוש?

לפניכם מספר נקודות מרכזיות בהן נבדלות מדפסת לייזר ומדפסת הזרקת דיו זו מזו:

הכל עניין של מהירות

מדפסת לייזר שונה במהירות ההדפסה של מדפסת הזרקת דיו. אם זמן ההדפסה של מדפסת לייזר שחור לבן אורך 2-3 שניות לדף (במדפסות לייזר צבעוניות ההדפסה אורכת מעט יותר בגלל השימוש גם בטונרים צבעוניים), במדפסת הזרקת דיו ישנו הבדל של דקה בין הדפסתם של שני דפים. אם היקף ההדפסה שלכם הוא גדול, מדפסת לייזר תהיה עבורכם יעילה באופן משמעותי ממדפסת הזרקת דיו.

מדפסת לייזר

הטונר נותן את הטון

איכות ההדפסה של מדפסת לייזר עולה על איכות ההדפסה במדפסת הזרקת דיו. בהדפסת טקסט היא יוצרת אותיות חדות וללא מריחות דיו כפי שקורה לעיתים במדפסת הזרקת דיו. השימוש במדפסת לייזר בטונר המכיל אבקה במקום דיו, ובטכניקה של הצמדת האבקה וקיבועה יוצרת הדפסה חדה וברורה. אם מדובר על הדפסת תמונות, ישנן מדפסות הזרקת דיו בעלות תכונות יעודיות להדפסת תמונות. אם משווים מדפסת זו למדפסת לייזר ישנו יתרון מסויים למדפסת הזרקת הדיו בהדפסת תמונות. למרות זאת, אם הדפסת מסמכים בצבע נעשית בכמות גדולה ובאינטנסיביות מדפסת לייזר תעשה עבודה טובה ומשתלמת יותר.

עלות הדפסה ועמידות

ככל שנעשה שימוש רב יותר במדפסת ועולה היקף ההדפסות, כך אחזקת מדפסת לייזר משתלמת יותר לטווח הארוך. טונר אמנם יקר יותר ממחסנית דיו, אך מחזיק לזמן ארוך יותר. כך, ככל שהיקף ההדפסות שלכם עולה כך המדפסת תחזיר את עלותה מהר יותר. בנוסף, מדפסות לייזר נחשבות עמידות ואיכותיות ממדפסות הזרקת דיו רבות. גם הטונר וגם חלקים אחרים במדפסת שדורשים החלפה (כמו התוף) עמידים לזמן ארוך ולאלפי הדפסות לעומת מחסנית דיו שמחזיקה לזמן קצר יותר.

עלות הדפסה ועמידות

מחיר המדפסת

מחיר המדפסת למעשה הוא היחיד שגורם להתלבטות איזו מדפסת לקנות. מחירה של מדפסת לייזר הוא גבוה יותר ממחירה של מדפסת הזרקת דיו. אם מדפסת הזרקת דיו יכולה לעלות גם  200 ₪ ולהגיע למחיר של כ- 500 ₪ במדפסת משולבת, במדפסת לייזר המחירים רק מתחילים מסכום של כ- 500 ₪ למדפסת פשוטה שחור לבן ומתקדמים על פי הפונקציות- האם זוהי מדפסת צבעונית או מדפסת משולבת.

לסיכום, מלבד מחיר המדפסת חשוב לשים לב להבדלים האחרים בין המדפסות שיעלו לאחר תחילת השימוש בה, ולהכיר את תכונות כל אחד מסוגי המדפסות לפני הקניה. היקף ההדפסות הוא חשוב לבחירת המדפסת הנכונה עבורכם. אם מדובר במדפסת לצרכים ביתיים סביר שתספיק לכם מדפסת הזרקת דיו, אך אם זוהי מדפסת למשרד שמודפסים בו מסמכים בהיקף בינוני-גבוה, מדפסת לייזר תחזיר את ההשקעה תוך זמן קצר יחסית ומשתלמת משמעותית גם מבחינת עלות לטווח ארוך וגם בגלל מהירות ההדפסה. בנוסף, כדאי שתהיה לפחות  מדפסת משולבת אחת.