פונקציות של מדפסות – כל מה שצריך לדעת

מדפסות הפכו לחלק בלתי נפרד מחיינו, הן בבית והן בעבודה, לצרכים אישיים ומקצועיים גם יחד. הן מאפשרות הדפסת מסמכים, תמונות ועוד. במאמר זה נערוך סקירה מקיפה של הפונקציות השונות הקיימות במדפסות מודרניות, תוך התמקדות בסוגים הנפוצים ביותר, ביניהם: מדפסות לייזר, מדפסות משולבות וכן מכשירים משרדיים נוספים כגון מכונות צילום (המובנות בחלק מהמדפסות), גליוטינות נייר ומגרסות.

מדפסת לייזר

מדפסות לייזר

מדפסות הלייזר ידועות ביכולתן להדפיס במהירות גבוהה ובאיכות תמונה חדה. הן מתאימות במיוחד להדפסת כמויות גדולות של מסמכים. כמו כן, ההדפסה נעשית באמצעות טונר, שהוא חומר חסכוני יותר בהשוואה לדיו. בנוסף, מדפסות לייזר רבות כוללות פונקציות מתקדמות כגון סריקה, העתקה ושליחה וקבלה של פקסים.

מדפסות משולבות

מדפסות משולבות, כשמן כן הן – משלבות מספר פונקציות במכשיר אחד, ביניהן: הדפסה, סריקה, העתקה, שליחת וקבלת פקסים. יתרון משמעותי של מדפסות משולבות הוא חיסכון במקום, שכן הן תופסות פחות מקום מאשר רכישת מכשירים נפרדים לכל פונקציה, כך שהן מתאימות גם למשרדים קטנים וביתיים בהם נדרש שימוש במגוון פונקציות, ללא צורך במכשירים ייעודיים לכל אחת מהן.

מכונות צילום

מכונות צילום מאפשרות להעתיק מסמכים וצילומים במהירות ובקלות, ורובן כוללות פונקציות מתקדמות כמו הגדלה והקטנה של גודל המסמך, סריקתו למחשב וכן שליחה וקבלה של פקסים. מפאת גודלן ויכולותיהן המתקדמות, מכונות צילום הן פתרון יעיל למשרדים גדולים, בהם נדרש להעתיק כמויות גדולות של מסמכים.

גליוטינה לנייר

גליוטינה לנייר מאפשרת לחתוך נייר. גליוטינה לנייר שימושית למגוון רחב של חיתוכי נייר, כגון חיתוך בגדלים מדויקים (קטנ ים וגדולים גם יחד), הכנת כרטיסי ביקור ועוד. הגליוטינה הינה מכשיר יעיל ושימושי מאוד, אך גם מסוכן, מפאת צורתו ואופי פעולתו. לכן חשוב להשתמש בגליוטינה למטרה לשמה היא נועדה בלבד ובזהירות יתרה, תוך הקפדה על הוראות היצרן.

מגרסה

מגרסה מאפשרת להשמיד מסמכים ככלל, ומסמכים רגישים ו/או מסווגים בפרט – בצורה בטוחה, ובכך לתרום להגנה על אבטחת המידע הקיים בהם. הסוגים השונים של המגרסות הקיימות – החל ממגרסות ידניות קטנות ועד מגרסות חשמליות גדולות – הופכים אותן לפרקטיות ומבוקשות במיוחד.
חשוב לזכור! כמו הגליוטינה, גם מגרסת הנייר הינה כלי יעיל ושימושי, אך גם היא טומנת בחובה סיכון ממש, ולכן גם כאן חשוב לשמור על כללי הבטיחות, לא להחזיק מסמכים בחוזקה ולא לנסות לתלוש אותם מתוך המגרסה (לכל הפחות לא כשהיא מחוברת לחשמל), ולהמנע מהחלקה של האצבעות לתוך להביה.

מהם הגורמים השונים שכדאי לקחת בחשבון בעת בחירת מדפסת?

לאחר שהצגנו את המדפסות והכלים המשרדיים השונים, כעת נתרכז בשאלות השונות שכדאי לשאול את עצמכם בטרם רכישת מדפסת, על מנת שתוכלו לקבל להחלטה מושכלת בבחירת המדפסת הבאה שלכם.

  • נפח הדפסה – האם אתם צריכים להדפיס כמויות גדולות של מסמכים באופן שוטף? או שאתם זקוקים רק להדפסות מזדמנות? שאלה זו תוכל לעזור לכם לבחליט האם אתם זקוקים למדפסת גדולה ועוצמתית, או מדפסת קטנה וקומפקטית
  • סוג ההדפסה – האם אתם זקוקים להדפסה בשחור לבן או גם בצבע? מדפסות שמדפיסות בחור לבן הינן זולות לרוב ממדפסות המדפיסות בצבע, לכן חשבו מהו סוג ההדפסה לו אתם זקוקים, ושאלו את עצמכם האם שווה לכם לשלם מחיר זול יתר עבור מדפסת שמדפיסה רק בשחור לבן?
  • פונקציות נוספות – האם אתם זקוקים לפונקציות כמו סריקה, העתקה או שליחה וקבלה של פקס? או שפונקציית ההדפסה בלבד מספיקה לכם?
  • גודל ומחיר – מהו הגודל המתאים לכם ומהו התקציב שהקצבתם לרכישת מדפסת? מחירי המדפסות משתנים בהתאם לפונקציות השונות הקיימות בהן ועל כן, בטרם תרכשו מדפסת, ודאו שאתם אכן זקוקים לכל הפונקציו הקיימות בה.

לסיכום

מדפסות מודרניות שונות מציעות מגוון רחב של פונקציות שימושיות, החל מהדפסה פשוטה ועד פונקציות מתקדמות כמו סריקה, העתקה, שליחה וקבלה של פקס ועוד. בחירת המדפסת המתאימה לכם תלויה בצרכים הספציפיים שלכם, הן מבחינת סוג הפונקציות הנדרשות והן מבחינת התקציב. אצלנו בגסטטנרטק תוכלו למצוא גם מדפסות לייזר, גם מדפסות משולבות, וכן מכונות צילום, גליוטינות לנייר ומגרסות אשר מיועדות לצרכים שונים, וברמה הגבוהה ביותר. אם אתם זקוקים לאחד המכשירים הללו ולא יודעים במה לבחור,מה מתאים יותר ומה פחות, צרו עמנו קשר עוד היום וצוות המומחים שלנו ישמח לעזור לכם בתהליך. בהצלחה!