המדריך המקיף לבחירת המגרסה המשרדית המושלמת

לכל משרד אשר מתעסק בניירת, חשוב שתהיה מודעות לגבי המקום אליו הולכת הניירת הזו בסוף כל יום ואפילו במהלך היום עצמו. בין אם מדובר בניירת מיותרת המיועדת לזריקה ובין אם בניירת סודית ומסווגת, ברגע שעולה הצורך להפטר ממנה, יש לוודא כי היא לא מגיעה למקום שעלול להזיק לעסק. במיוחד לשם כך נועדו המגרסות המשרדיות, אותן תוכלו למצוא אצלנו בגטטנרטק.

נייר גרוס

כיצד ניירת עלולה להזיק לעסק?

ניתן לחלק את הניירת המיועדת להשמדה – לשני סוגים:

  • ניירת מיותרת: ניירת אשר אין בה עוד צורך, שיכולה להיות ממספר דפים בודדים ועד מאות אם לא אלפי דפים ביום, תלוי כמובן בבית העסק ובאופי פעילותו
  • ניירת מסווגת: ישנם בתי עסק אשר מחזיקים מידע סודי או מסווג, המתועד על גבי דפים שונים. האופציה שמידע זה יגיע לידיים לא נכונות (מתחרים/גורמים שיכולים או מעוניינים להזיק לעסק), היא אופציה שאף אחד לא רוצה שתקרה לו ועל כן חשוב להשמיד ניירת זו עם סיום השימוש בה

כל משרד בוחר כיצד הוא מעוניין להתמודד עם אותה ניירת המיועדת להשמדה. ישנם משרדים אשר לא אכפת להם מה יקרה עם הניירת – הן מבחינת האינטרס הבטחוני של המשרד והן מהבחינה האקולוגית, לעומת זאת ישנם משרדים אשר ממחזרים את הנייר בפחי אשפה המיועדים למחזור. ויש את המשרדים, שבוחרים לגרוס את הניירת המיועדת להשמדה ולהעביר אותה לשקיות המותאמות למחזור. לא מעט מקום ומאפשר לדחוס כמות גדולה של נייר בתוך מקום בו, אם לא היו הניירות גרוסים, היה יכול להכנס הרבה פחות נייר.

מדוע חשוב לגרוס ניירת?

משרדים אשר בורחים לגרוס את אותה ניירת המיועדת להשמדה, לא רק מתחשבים בסדר, בנקיון ובשמירה על איכות הסביבה על ידי כך שהם דוחסים כמות נכבדת של נייר בשקיות לא מאוד גדולות, אלא גם לא משאירים עקבות אחריהם ובכך שומרים על עצמם מפני זליגת מידע חיוני אישי על המשרד, עובדיו ולקוחותיו ואף מפני ריגול תעשייתי.

המגרסה המשרדית

באופן כללי, מגרסה עובדת כך שהמסמך המוכנס אליה נגרס לכדי רצועות דקות (עד כדי כך שמי שירצה לחבר אותן יצטרך לעבוד מאוד קשה) ונפלט ישירות לתוך שקית המיועדת להעברת הניירות למקום אחר, בין אם פח אשפה המיועד לניירות ממוחזרים ובין אם הן מרוכזות לחברה אשר מגיעה ולוקחת את הניירות למקום אחר.

כיצד בוחרים מגרסה משרדית טובה?

בחירת המגרסה תלויה בצורך הקיים לכל משרד ובית עסק. אם פעם מגרסה משרדית היתה מוצר גדול אשר תפס לא מעט מקום במשרד, כיום ניתן למצוא אצלנו בגטטנרטק מגרסות שונות בגדלים שונים:

  • ישנם משרדים אשר צריכים מגרסות אישיות לכל עובד, אשר לא גורס כמות גדולה יחסית של דפים. במקרה זה, ניתן יהיה לבחור במגרסה אישית, המכילה עד 20 ליטר (בין 9-11 דפים)
  • ישנם משרדים, אשר צריכים מגרסות גדולות יותר, אך עדיין לא גדולות מאוד. במקרה זה, ניתן יהיה לבחור במגרסה בגודל בינוני, המכילה עד 50 ליטר (בין 11-24 דפים).
  • בנוסף למגרסות הללו, קיימות כאמור מגרסות גדולות יותר, המכילות 100 ליטר ואף 230 ליטר ומכילות בין 18-95 דפים כל מגרסה. מגרסות אלו מתאימות למשרדים אשר גורסים כמות גדולה יחסית של מסמכים ועושים בהן שימוש באופן תדיר.

פרט לגודל ולנפח, ניתן להבחין בין 2 סוגי מגרסות:

  • מגרסת רצועות – הניירות במגרסה זו, נגרסים לרצועות צרות וארוכות, כאשר רוחב רצועה נע בין 30 ל- 60 מ"מ.רמת האבטחה של מגרסה זו הינה ממוצעת, שכן עדיין ניתן לחבר בין הרצועות ולקבל את הדף המקורי, אך בהחלט מדובר בעבודה סזיפית ולא פשוטה.
  • מגרסת שתי וערב (או "פתיתים") – פעולת גריסת הניירות במגרסה זו הינה כפולה: היא קוטמת אותם לאורך וגם לרוחב, כך שנוצרים מעין פתיתי נייר קטנים ושווים בגודלם. רמת האבטחה של מגרסות מסוג זה היא רגילה עד גבוהה, תלוי במגרסה עצמה, וכן היא מאפשרת אחסון כמות גדולה יותר של ניירות גרוסים, בזכות גודלן הקטן של חתכות הנייר הנגרסות בה.

המגרסות המודרניות

אצלנו בגסטטנרטק, תמצאו מגרסות מודרניות, אשר להן תכונות חיסכון באנרגיה. בזכות תכונות אלו, המגרסות מפחיתות את כמות החשמל שהן צורכות. כך למשל, ניתן להעביר את המגרסה למצב "שינה" או "המתנה", או אפילו שתיכבה אוטומאטית כאשר היא לא בשימוש, להפעיל את אפשרות הרוורס של המגרסה בכל פעם שנתקע נייר – במקום לכבות ולהדליק את המגרסה מחדש ועוד.

לסיכום

מגרסה משרדית הינה חיונית ואף הכרחית כמעט עבור כל משרד ובית עסק אשר משתמש בניירות; מבתי עסק קטנים המעוניינים להגן על מידע רגיש או סודי ואף מפני גניבה או שימוש לרעה במידע זה, ועד ארגונים וחברות הכפופים רגולטורית לחוקי הגנת המידע, המגרסות המשרדיות, על כל סוגיהן, גודלן ונפחן, נועדו בשביל כל העסקים הללו. בנוסף לעניין הגנת הפרטיות, המגרסה גם מסייעת להפחית את העומס הפיזי שתופסים הניירות ועל כן היא תורמת גם בעניין הזה.