השוואה בין טכנולוגיות מדפסות לייזר צבעוניות: מה עדיף לעסק שלך?

עם ההתפתחות הטכנולוגית ההולכת ותופסת תאוצה בשנים האחרונות, אנחנו רואים מעבר של יותר ויותר אנשים פרטיים ובתי עסק שונים – ממדפסות המבוססות על טכנולוגיית הזרקת דיו, למדפסות המבוססות על טכנולוגיית לייזר. באופן טבעי, ככל שהביקוש למדפסות לייזר עולה, כך גדל היצע מדפסות הלייזר הקיימות. בזכות ההיצע הרחב, ניתן להתאים כל מדפסת לייזר הן לסביבה המשרדית והן לזו הביתית, תלוי כמובן בצורך הפרטני של כל אחד. במאמר זה נסקור את סוגי מדפסות הלייזר השונות הקיימות ונערוך השוואה בין הסוגים השונים, כך שתוכלו לקבל את כל המידע הרלוונטי עבורכם.

מדפסות לייזר

מהי מדפסת לייזר?

מדפסת לייזר, הינה מדפסת המדפיסה, כשמה כן היא, בטכנולוגיית הלייזר. בשונה ממדפסות הזרקת הדיו, טכנולוגיית הלייזר מאפשרת למדפסת לצרוך כמות מופחתת של דיו בכל הדפסה ועל כן מפחיתה את עלויות התחזוקה והאחזקה שלה. כמו כן, מדפסת הלייזר נחשבת לידידותית יותר לסביבה ומאופיינת בהדפסה מהירה יותר ובדרך כלל גם באיכות גבוהה יותר ממדפסות המבוססות על הזרקת דיו.

למי מתאימה מדפסת לייזר?

מדפסת לייזר מתאימה לכל מי שיש לו צורך במדפסת ומעוניין לחסוך את עלויות אחזקתה. אמנם מדפסת הלייזר בדרך כלל תהיה יקרה יותר, אך מבחינת תחזוק שוטף (אורך הזמן שמחזיק הדיו, תקלות וכו'), בהחלט ניתן לראות כי מדובר בחיסכון שהופך את מחיר המדפסת למשתלם בטווח הארוך.

אילו מדפסות לייזר קיימות?

ראשית, קיימים גדלים שונים של מדפסות: ממדפסות קטנות – אישיות, המדפיסות עד 45 עמודים בדקה, ועד מדפסות גדולות, עם הספק הדפסה של עד 60 עמודים בדקה.
מדפסות הלייזר מתחלקות ל- 3 סוגים עיקריים:

  • מדפסת לייזר שחור-לבן – מדפסת לייזר המדפיסה, כשמה כן היא, רק בצבעים שחור ולבן. מדפסת מסוג זה מומלצת בדרך כלל לעסקים קטנים עד בינוניים, עם כמות הדפסה מרובה בכל יום, ללא צורך בהדפסה צבעונית. מדפסות שחור לבן יכולות להדפיס 35 עמודים ברצף.
  • מדפסת לייזר צבעונית – מדפסת זו מומלצת ומתאימה לבתי עסק אשר חשיבות הצבע גבוהה להם, כמו למשל חברות אופנה, עיצוב באופן כללי, אך לא רק. המדפסת הצבעונית מגיעה בגדלים גדולים יותר ממדפסת שחור לבן, אך ההדפסה שלה לרוב תהיה מהירה ואיכותית יותר.
  • מדפסת לייזר משולבת – מדפסת זו מאפשרת, בנוסף לאופציות הצילום הצבעוניות והשחור לבן גם יחד, גם פונקציות שונות, כגון צילום, סריקה ולעתים אפילו שליחת פקס. על כן היא מתאימה למגוון נרחב של עסקים, שכן היא עונה על צרכים שונים במכשיר אחד.

רגע, יש סוגים נוספים

  • מדפסות לייזר אלחוטיות – מדפסות אשר מתחברות באמצעות חיבור לרשת האינטרנט האלחוטי כמעט לכל התקן: מהמחשב הנייד ועד הסמארטפון, ניתן לשלוח למדפסת פקודת הדפסה, גם במידה והמדפסת לא נמצאת בקרבת ההתקן ממנו ניתנה הפקודה.
  • מדפסות תומכות בלותות' Bluetooth – לעומת חיבור הווייפיי הנסמך על חיבור אינטרנטי, מדפסות ה- Bluetooth לא נסמכות ולא תלויות בחיבור ברשת האינטרנט. יחד עם זאת, כן צריך לוודא שההתקן ממנו נשלחת פקודת ההדפסה, בעל התקן Bluetooth בעצמו. אצלנו בגסטטנרנק תוכלו למצוא מדפסות לייזר בכל הגדלים ומכל הסוגים, כולל מדפסות אלחוטיות.

כיצד לבחור את המדפסת המתאימה עבורכם?

בכדי להבין איזו מדפסת לייזר הכי מתאימה לכם, חשוב שתעשו ראשית אפיון צרכים. בין אם מדובר בשימוש אישי או עסקי, אלו השאלות שיוכלו לכוון אתכם למדפסת האופטימאלית עבורכם:

  • בכמה עמדות מחשב מדובר? האם יש צורך במדפסת לכל עמדה? שאלה זו תוכל לענות על גודל וסוג המדפסת הנדרש. אם מדובר בכמות מסויימת של מחשבים אשר כל אחד מהם דורש מדפסת, כדאי לשקול לקחת כמה מדפסות אישיות. לעומת זאת, אם מדובר בכמות מחשבים שמתחברת כולה למדפסת אחת, כדאי יהיה לשקול רכישת מדפסת אחת גדולה.
  • מהו אופי ההדפסה? האם ההדפסות שלכם צריכות להיות צבעוניות, או שהן יכולות להשאר רק שחור לבן? לעתים ניתן לשלב בין מדפסות קטנות המדפיסות בשחור לבן, יחד עם מדפסת אחת גדולה המדפיסה צבעוני, או לרכוש רק מדפסת שחור לבן, במידה ואין צורך בהדפסות צבעוניות.
  • מהירות ההדפסה – בדקו מהי מהירות ההדפסה של כל מדפסת. מדפסת מהירה יותר, בדרך כלל תהיה איכותית יותר וגם יכולה לחסוך זמן הדפסה רב יותר במצטבר.
  • אחריות – בחרו במדפסת המגיעה עם אחריות הכוללת שירות תיקונים ותמיכה מרחוק. סעיף זה חשוב בכל מדפסת שתבחרו, ובמיוחד במדפסות המשולבות, אשר להן ארבע פונקציות שימוש, שכל אחת מהן יכולה להתקלקל חלילה בזמן אחר, או אפילו בו זמנית.
  • חסכון במשאבים – העדיפו מדפסת החוסכת במשאבי ההדפסה: חשמל וטונר. מדפסות אלו לא רק יחסכו לכם כסף בעלויות התפעול והאחזקה בטווח הארוך, לרוב הן גם יותר איכותיות.

לסיכום

מאחר ומדובר במדפסת בעלות יקרה יותר ממדפסת מבוססת דיו, יתרונותיה של מדפסת הלייזר ניכרים באיכות גבוהה יותר, אך מתבטאים גם בחסכון הכלכלי שלה, המשתקף בעיקר לאורך זמן ותלוי בכמות השימוש. לכן, אם אתם מתכננים הדפסה מרובה ואינטנסיבית ואתם מעוניינים במדפסת בעלת עמידות גבוהה לאורך זמן, תוכלו למצוא אצלנו בגסטטנרטק – החברה המובילה בשיווק מדפסות לייזר, מבחר גדול של מדפסות לייזר אשר יספקו מענה הולם לצרכיכם.