5 תקלות נפוצות במדפסות ואיך לפתור אותן

המדפסות משמשות רבים מאתנו לא מעט. בין אם לצרכים פרטיים, לצרכי לימודים או לצרכי עבודה, הן יכולות לסייע לנו ביום יום ולהפוך, פעמים רבות, את התנהלותנו לפשוטה הרבה יותר.

הדבר נכון עוד יותר כאשר מדובר במדפסות איכותיות, המותאמות למאה ה-21, כאלו המתבססות על טכנולוגיות חדשניות ומתקדמות. יחד עם זאת, וכמו כל מוצר טכנולוגי, גם בהן צפויות להופיע מעת לעת תקלות, שלא תמיד מצריכות פנייה לטכנאי.

ישנן תקלות הנחשבות לנפוצות מאד, כאלו שניתן לתקן באופן עצמאי בקלי קלות. מהן 5 התקלות הנפוצות ביותר במדפסות ואיך פותרים אותן? הנה:

הדפסה איטית מאד

בין אם אלו מדפסות לעסק או מדפסות לצרכים ביתיים, פרטיים, המדפסות של היום משוכללות מאד. יחד עם זאת, גם בהן צפויות להיות תקלות, שאת חלקן קל מאד לתקן ומבלי לערב טכנאי.

התקלה הראשונה היא הדפסה איטית מדי. אם אתם מגלים שההדפסה של המדפסת שלכם איטית מדי, או – לא מהירה כפי שהייתם מצפים ורוצים, כל שעליכם לעשות הוא להגדיר מחדש את פעולת המדפסת.

הורדת איכות ההדפסה תביא להעלאת מהירותה. אפשרות נוספת היא להוסיף זיכרון למדפסת, אם הדבר אפשרי או להדפיס עמודי אינטרנט, כאשר זה מה שבתכנית, ללא הגרפיקה שבהם שמאטה מאד את קצב ההדפסה.

תקלות במדפסות

בעיות בהדפסה האלחוטית

מדפסת משולבת היא מדפסת הכוללת כמה פתרונות: הדפסה, סריקה ובדרך כלל גם פקס. ניתן להשתמש במדפסת הזו, בדומה לסוגים נוספים של מדפסות, גם באופן אלחוטי.

יחד עם זאת, ייתכן לעיתים שההדפסה תהיה איטית. הדפסה אלחוטית איטית היא תקלה נפוצה שאפשר להתמודד איתה באופן עצמאי בכמה צעדים פשוטים ומהירים.

צעד ראשון: היא להניח את המדפסת כמה שיותר קרוב לנתב. כך מהירות החיבור תהיה גבוהה יותר וקצב ההדפסה יעלה.

אפשרות נוספת היא להגדיר מראש חיבור מהיר יותר. לבחור מסלול אינטרנט, אצל אחת מחברות האינטרנט, הכולל חיבור מהיר שיאפשר, בסופו של דבר, גם הדפסה מהירה יותר של המדפסת האלחוטית.

הדפסות בהירות ולא אחידות

אם יש לכם מדפסת לייזר צבעונית סביר שלא נתקלתם בבעיה הזו, אך אם יש לכם מדפסת רגילה, ייתכן מאד שכן.

הדפסות בהירות מדי, לא אחידות או כאלו שמופיעות עליהן קווים אופקיים יכולות להעיד על תקלה בראש הדיו, מה שקורה כאשר משתמשים במדפסת באופן שאיננו תדיר.

במקרה הזה אפשר להשתמש בתכונת ה-Utility ולנקות את ראש הדיו שהתייבש. במקרה זה מוציאים הדפסת ניסיון לאחר הניקוי על מנת לבחון את מידת הצלחתו.

במקרים אחרים, ייתכן מאד שהדיו נגמר ויש לרכוש מחסנית דיו חדשה.

מדפסות

המדפסת לא מדפיסה

המדפסת נדלקת ולא מדפיסה? אם זה קרה לכם, כדאי שתדעו שזו תקלה נפוצה. לעיתים הסיבה לכך היא שהדיו הוא הטיונר נגמר, ואז יש להחליפו באחד חדש, אחר.

לעיתים הסיבה לכך היא שאין דפים במדפסת. הדבר קורה פעמים רבות כאשר משתמשים לא מעט במדפסת ושוכחים להוסיף לה חבילת דפים חדשה.

לעיתים הסיבה לתקלה היא שהכבלים לא מחוברים אליה כהלכה ואז יש להדק אותם חזק יותר ולעיתים הדבר קשור לדרייברים שלה. במקרה כזה יש להתקין אותם מחדש.

דפים תקועים

לעיתים, ובייחוד כשמכניסים למדפסת חבילת דפים חדשה, מניחה אותם שלא כהלכה. הדבר גורם לדפים החדשים להיתקע ולמדפסת לעבוד בצורה שגויה.

אם אתם מגלים שהדף נתקע, עצרו את עבודתה של המדפסת, הוציאו את הדף התקוע וסדרו מחדש את חבילת הדפים שבה.

כך היא תחזור לפעול כהלכה ובעתיד הדפים לא ייתקעו בה.

זקוקים למיכון משרדי מקצועי ואמין? פנו אלינו ונשמח לעמוד לרשותכם.