סוגי נייר למדפסת

איכות ההדפסה נמדדת לא רק בטיב מכונת הצילום או המדפסת, אלא גם בטיב הנייר שאתם משתמשים בו לצרכים שלכם. מומלץ לבחור נכון יותר את הדף לפי הטיפים שלהלן:

לכל מיכון משרדי יש את סוגי החומרים שמתאימים לו ולכן גם נייר הוא חומר גלם חשוב במיוחד שקובע את איכות המוצר שאתם מפיקים מהמכונות. מכונות למיניהן מתמודדות טוב יותר עם נייר איכותי, תוכנת ההדפסה או הצילום מעבירה טוב יותר את הפיקסלים לנייר שמתאים לכך, מדפסות לעסק ידפיסו לכם מוצרים איכותיים על נייר שנחשב לאופטימלי לסוג ההדפסה שנחוצה לכם.

אפילו חיתוך הנייר ייצא נכון ומדויק יותר כאשר אתם משתמשים בסוג הנייר הטוב ביותר למטרה שלשמה בחרתם בו. מומלץ לדעת מהם סוגי הנייר למדפסת שמוצעים לכם כדי להוציא מהמדפסת שלכם את ההדפסה הטובה ביותר.

מהו ההבדל בין סוגי הנייר השונים?

סוגי נייר נבדלים אחד מהשני במאפיינים שלהם כמו עובי, מרקם, תחושה למגע היד, הצורה של הדף, הגודל שלו ועד כמה הוא גמיש ומתקפל או מתקמט חלילה. כל סוג נועד לצורך אחר לפי המטרה של הלקוח. למוצרים כמו הזמנות רשמיות תשתמשו בוודאי בסוגי נייר קשיחים וגמישים פחות עם מרקם מעניין, ולצורך הדפסת חוברת או ספר תצטרכו נייר איכותי שמחזיק מעמד וסופג את הדיו כך שאינו נמרח על פניו ומחזיק מעמד שנים רבות מבלי לדהות.

אפילו מגרסות נייר ירגישו בהבדל כאשר תזינו נייר לפי המגרסת כדי להיפטר מהניירת, ולכן עדיף שלא תיתקע בגלל נייר לא איכותי שמתקמט ואינו עובר טוב, או נייר עבה מדי שלא תוכל להתמודד אתו. על כל חבילת דפים כתובים המאפיינים שלה ומומלץ להתאים אותם לסוגי המוצרים שתדפיסו מהם.

סוגי נייר למדפסת איך לבחור נייר מתאים לכם?

סוגי הנייר שנבדלים בתכונות שלהם מתאימים למוצרים שונים. אלה סוגי הנייר שבהם תבחרו לפי מטרתכם:

· נייר ממוחזר – נייר שעושים מפסולת נייר ולכן המרקם שלו מחוספס. מוצע בגוונים שונים ולכן יכול להתאים להדפסת מוצרים מעוצבים כמו הזמנות שונות. הנייר סופג דיו ולכן משפיע על נראות הכתוב והעיצוב כך שיש לו נופך מעט אמנותי. מתאים למדפסות לעסק במשקל נכון של בין 80-200 גרם.

· נייר כרומו מבריק או מט – נייר איכותי ויקר פחות משניתן היה לצפות לנוכח התוצאות המצוינות שהוא נותן, שכל צבע והדפסה בו בולטים בצורה אסתטית ומדויקת, ולכן אידיאלי להדפסות צבעוניות שמחייבות הפרדת צבעים באיכות גבוהה. מצוין למגזינים ובעיקר לתצלומים וליצירות אמנות. התמונות שמודפסות עליו חיות מאוד ונראות יוקרתיות מאוד, כך שנייר זה משדרג לכם כל מוצר. משמש פחות למוצרים "רגילים" אלא מיוחדים. לבחירתכם באפקט מט או מבריק לפי מה שנחוץ לכם. הוא מספק תוצאה איכותית בכל סוג כזה.

· נייר נטול עץ – נייר קלאסי לשימוש למוצרים מעוצבים ויש לו מגע נעים וטבעי. ההדפסה עליו נותנת תוצאות טובות שמתאימות למי שאוהב את סוג הטקסטורה שמתקבלת בהדפסה. אם כי מתאים בעיקר לכתיבה.

· נייר כימי – נייר מקצועי שמשמש כל מי שזקוק להעתק של מה שמודפס או נכתב על העותק הראשון. לכן מתאים יותר למוצרי הנהלת חשבונות כמו פנקסי חשבוניות וקבלות. ככל שהנייר יותר איכותי בייצורו כך ההעתק גם יותר נראה לעין ואינו דהוי מדי.

שיקולים נוספים לבחירת הנייר שלכם

בחירת נייר נעשית גם לפי תקציב והמטרות שלשמן אתם זקוקים לנייר זה. שיקול נוסף שיש לקחת בחשבון הוא המיכון המשרדי שאיתו אתם עובדים ויכול לתת תוצאות טובות בעבודה אתו. חשוב להתאים נייר למכונת צילום ויכולותיה, או לבחור כיצד המדפסת תיתן תוצאות באיכות ההדפסה והצילום.