איך להפיק את המקסימום מהדיו של המדפסת שלכם?

עברתם למשרדי עבודה חדשים ואתם זקוקים למדפסת ומיכון משרדי חדש? שוקלים להחליף את המדפסת הביתית הישנה בדגם חדש יותר?

עם מגוון רחב של מדפסות קיימות ודגמים חדשים שנכנסים בכל שנה לשוק הדפוס העולמי, בחירה של מדפסת עלולה להיות מבלבלת ומלווה בלא מעט התלבטויות – החל ממדפסות לייזר בטכנולוגיות מתקדמות, ועד מדפסות משולבות או מדפסות הזרקות דיו קלאסיות.

על מנת שתוכלו להפיק את המקסימום מnמדפסת הביתית או מדפסת משולבת, עליכם קודם כל להבין מה הם הצרכים שלכם: האם אתם זקוקים לטונר (מדפסת לייזר), מדפסת משולבת או מדפסת הזרקת דיו , ובאילו דרישות המדפסת צריכה לעמוד?

המדפסת האידיאלית תהיה לאו דווקא היקרה ביותר, אלא זו שתוכלו להפיק את המקסימום מהדיו שלה כך שתשרת אתכם נאמנה לאורך זמן. דוגמאות של רכישת מדפסת שאינה תואמת את צרכי משרד העבודה או הצרכים הביתיים אינן נדירות, ואנו נתקלים בהן לא פעם.

בעזרת מספר כללים וטיפים חשובים תוכלו להפיק את המקסימום מהדיו של המדפסת שלכם ולעשות בה שימוש נכון.

מדפסת משולבת מומלצת 2020

טיפים להפיק את המקסימום מהדיו של המדפסת שלכם

  • כמויות ההדפסה – חשוב להבין מהם הצרכים להם משמשת המדפסת. אם מדובר במשרדי עבודה גדולים, או בהדפסת כמויות מסמכים גדולות בכל יום, רצוי לבחור במדפסת לייזר. במדפסת הלייזר נעשה שימוש בטונר, ותוכלו להפיק מהדיו שלה את המקסימום כך שהוא יספיק להדפסת כמות גדולה יותר של מסמכים לפני שייגמר.

לעומת זאת, אם אתם מעוניינים בהדפסות ביתיות בכמות מצומצמת, וחשובה לכם גם איכות ההדפסה (של תמונות, שרטוטים וכדומה), מומלץ להשתמש במדפסת הזרקת דיו – זו תיתן לכם את התוצאה האידיאלית.

  • שחור – לבן או הדפסה בצבע – גם כאן, מי שמעוניין בהדפסת כמות מסמכים גדולה בשחור לבן, רצוי שישתמש בטונר (מדפסת לייזר, מדפסת משולבת).

מנגד, אם המדפסת משמשת בעיקר להדפסה של מסמכים או תמונות צבעוניות, עדיף להשתמש במדפסת הזרקת דיו. מדוע? אם מחסניות הצבע פועלות בתדירות גבוהה אין חשש שהן יתייבשו, והן מספקות איכות תמונה גבוהה.
כך תוכלו לוודא שאתם מפיקים את המקסימום מהדיו הצבעוני שרכשתם טרם יתייבש ויגרום לכם להוצאות מיותרות כל פעם מחדש.

  • הדפסה דו צדדית – קיימות בשוק מדפסות משולבות עם אופציה להדפסה דו צדדית. הפונקציה הזו יכולה לחסוך כסף רב, ובאמצעותה תוכלו להפיק את המקסימום מהשימוש בדיו / טונר שרכשתם. כמובן שמדפסות משולבות עם אופציה להדפסה דו צדדית, יתאימו יותר למשרדי עבודה גדולים, מוסדות חינוך, או כל מקום בו נדרשת הדפסת כמויות גדולות של מסמכים.
  • סוג המחסנית – הקפידו לקנות מחסניות דיו או טונרים מקוריים או חלופיים אך ורק מיצרנים ומשווקים מורשים. שימוש בטונר או מחסניות דיו מזויפים עלולים לגרום לירידה ניכרת באיכות הדפוס, ליקויים בתהליך ההדפסה, ואף יותר מכך – נזק פיסי למדפסת שלכם.

חשוב לזכור – קנייה של טונר / דיו להזרקה יקרים יותר, אך גם ישמרו על המדפסת שלכם לאורך זמן, והיא תספק את הביצועים הנדרשים ממנה ללא בעיה.

לשמור על איכות ההדפסה לאורך זמן

מה עוד תוכלו לעשות על מנת להפיק את המקסימום מהדיו של המדפסת?

למרות שמדפסות משולבות (וגם קלאסיות) מגיעות בימינו עם שלל טכנולוגיות מתקדמות שמייעלות את תהליך ההדפסה עבורנו, עלינו להיות מודעים לכמה היבטים נוספים.

ראשית, לפני כל הדפסה בדקו את המסמך פעם נוספת אצלכם במחשב: גודל הגופן, הדגשות מיותרות בטקסט ועוד יכולות להיות מיותרות. בדיקה נוספת תעזור לכם לחסוך הדפסות מיותרות ובזבוז דיו.

השתמשו מדי פעם בפונקציית הניקוי האוטומטית. היא קיימת כמעט בכל דגמי המדפסות המשולבות או הקלאסיות, ותעזור לכם לתחזק את מחסניות הדיו או את הטונרים באופן שוטף כדי שיוכלו לעמוד בדרישות ולהדפיס באיכות גבוהה.

לצד זאת, קיימות פונקציות נוספות כמו התאמת הרזולוציה לצרכי ההדפסה בעזרתן תוכלו לחסוך בהוצאות ההדפסה ולהפיק את המירב מהדיו של המדפסת.

לפעמים, אין צורך להדפיס את המסמך. תוכלו להשתמש בפונקציית הסריקה של המדפסת המשולבת, על מנת להעביר את המסמך ליעד שלו דרך המחשב עצמו.

ולסיום, זכרו שהדיו והטונרים שלכם מתייבשים או הופכים לגבשושיים עם הזמן אם לא נעשה בהם שימוש תדיר. גם אם אתם קונים אותם בכמויות גדולות על מנת לחסוך בהוצאות, הקפידו לאחסן אותם במקומות קרירים ויבשים כדי לשמור עליהם לאורך זמן.