5 טיפים חשובים לטיפול במכונת צילום

מכונת צילום משרדית נחשבת לאחד מהמכשירים החשמליים הבסיסיים להם זקוק כל משרד, בין אם הוא משרד קטן או משרד גדול. אמנם, אם תשאלו את המומחים, אתם עשויים לקבל רשימות ארוכות למדי (ושונות) של מכשירים חיוניים נוספים, אולם, בחשיבותה של מכונת צילום לעבודה המשרדית השוטפת, אין ולו אחד המפקפק. אם כן, מכונת הצילום הינה מכשיר הכרחי לפעילות השוטפת, מה שאומר, שכאשר יש לכם מכונת צילום במשרד, יש לטפל בה בזהירות ובמסירות, על מנת שתאריך ימים. אז כיצד מטפלים בה? ריכזנו עבורכם חמישה טיפים טובים שמצאנו ברשת.

כיצד מנקים מכונת צילום?

מכונת צילום משרדית, כמו כל מכשיר משרדי אחר שלכם, עלולה לצבור אבק. אבל, בניגוד למכשירים אחרים, כמו המקלדת או מסך המחשב, בהם האבק עלול להאט את הפעולה אבל איננו פוגע בה כליל, במקרים של מכונת צילום או מדפסת משולבת, לניקיון ולחוסר האבק שבמכונה ישנה חשיבות לטיב פעולתה. מאחר וכל פס מריחה שנעשה על הזכוכית או כל גרגר אבק החודר לאזור המדפיס עלולים להשתקף ישירות בדף היוצא מהמכונה, יש להקפיד ולנקות את המכונות בזהירות, על ידי שאיבת האבק בעדינות באזור שבו נכנסים הדפים וגם באזור ממנו הם יוצאים. את הזכוכית, יש לנקות בנפרד במטלית לחה ורכה שאיננה מותירה סיבים, ולהקפיד ליבש אותה ע"י ניגוב במטלית רכה.

מכונת צילום משולבת

איך שומרים על מכונת הצילום מפני אבק?

אם אתם שייכים למקומות בהם מכונות צילום או מדפסות לייזר למשרד עובדות בתדירות נמוכה, הקפידו לכסות אותן בכיסוי הפלסטיק האטום המצורף להן. גם במשרדים בהם תדירות הצילום או ההדפסה גבוהות, מומלץ להקפיד לכסות בסופו של כל יום את המכשיר בכיסוי האטום.

באיזה אמצעים אפשר לנקוט עוד על מנת להגן על המכונות מפני אבק?

אחד ממקורות כניסת האבק לתוך מדפסות ומכונות הצילום הם הדפים הנטענים לתוך המכונה. כאשר הדפים יושבים במגש במשך מספר שעות, נוחתים עליהם חלקיקי אבק קטנים. בזמן כניסתם למכשיר לצורך ההדפסה, הם מכניסים איתם את האבק הזה לתוך המכשיר, מצטברים במקומות לא רצויים ועלולים ליצור מריחות בהדפסה. לכן, הקפידו בכל פעם, לפני שאתם מדפיסים, "לאוורר" את הדפים על ידי ניעור וסידור שלהם מחדש במגש, או, לפחות, אם אתם ממש מתעצלים לעשות זאת, הסירו מהערימה את הדף העליון הגלוי והתחילו את ההדפסה רק בדף שלאחריו.

מה עושים במקרים בהם נתקע דף במכונה בעת ההדפסה?

בין אם המכשיר המדובר הוא מדפסת משולבת, מכונת צילום משרדית או מדפסת רגילה – עקרון הפעולה הוא פשוט, המכונה מושכת דף מערימת הדפים, מדפיסה עליו ופולט אותו החוצה. לעיתים, בשל סיבות שונות, הדף המודפס בחלקו נתקע בתוך המכונה. במקרים הקלים יותר, קצהו המודפס של הדף כבר מבצבץ מהפתח וניתן למשוך אותו בעדינות עד הוא משתחרר כולו. בקשים יותר, תיאלצו לפתוח את המכסה האחורי של המכשיר ולשחרר את הדף. אל תתפתו להשתמש במכשירים חדים (כסכין, למשל), מאחר והדבר עלול לפגוע במכשיר עצמו.

נתקלתם בבעיה שאינכם יודעים כיצד להתמודד איתה?

שמרו את מספר הטלפון של החברה שמספקת לכם שירות למכונה בהישג יד ואל תהססו להשתמש בו. תמיד עדיף לחוש מטופש במקצת כאשר איש מקצוע פותר עבורכם תקלה או בעיה מטופשת, אשר, לכאורה, יכולתם לפתור לבדכם, מאשר ליצור נזק למכונה בדרך שתצריך הוצאה גדולה על תיקונה של מכונת הצילום, או, אפילו החלפתה.

חברת "גסטטנרטק" למיכון משרדי תשמח לעמוד לרשותכם לכל בעיה ותקלה.