מדפיסים ירוק – טיפים להדפסה חכמה

הדפסה חכמה היא הדפסה שאינה מבזבזת משאבים ואינה עושה שימוש יתר באפשרות להדפיס כל דבר. יש דרכים לחסוך בנייר ובמשאבים וכדאי להתחיל ליישם אותם גם כדי ליהנות מהפחתת עלויות. כל מיכון משרדי שאנחנו עושים בו שימוש יכול להיות חסכוני יותר אם משתמשים פחות בדפים ובדיו, ולכן עדיף לפעמים לתכנן היטב את השימוש לפני שמדפיסים או מצלמים.

הדפסה ירוקה

שימוש נבון בדפים

המקלדת שלנו מיועדת להקלדה גם של טיוטות. אם אינכם מצליחים להתרגל לטיוטות כאלה שמוקלדות במחשב, לפחות השתמשו בנייר שכבר הדפסתם עליו כדפי טיוטה, בצד השני שלהם, עוד לפני שתגרסו במגרסות הנייר. זה יחסוך שימוש בדפים נקיים ורק אחר כך זרקו למגרסות נייר. כמו כן, הגבילו את מספר ההדפסות שמותר להדפיס. זה יגרום לעובדים למצוא חלופות חסכוניות.

תכננו כל הדפסה נכון

כל תכנון לא נכון של ההדפסה עלול לגרום לכך שיהיו דפים שבהם מודפסת רק שורה אחת או מעט מאוד סימנים גרפיים וזה חבל. דף שלם כמעט הולך לאיבוד. נסו לצמצם את תכנון ההדפסה כדי לדחוס הכל לדף אחד. אם יש בכל זאת דפים כאלה השתמשו בהם כדפי טיוטה.

שני צדי הדף

יש היום מדפסות משוכללות כמו מדפסות משולבות או מדפסות לייזר שיכולות להדפיס על שני הצדדים. זהו חיסכון ניכר בדפים וגם מקטין את מספר הדפים בכל חוברת שתוציאו, כך שתהיה קלה יותר ונוחה לשימוש. אנשים ישמחו יותר לקרוא מספר קטן של דפים.

מחזור מחסניות דיו וטונר

היום אנחנו משתמשים בחומרים בלתי מתכלים למחסניות ומכלים של דיו וטונר, מה שאומר שאפשר למחזר אותם. אפשר למלא אותם בדיו ובטונר מקוריים ולאו דווקא חלופיים, ואם אתם רוצים גם דיו חלופית גם את זה ניתן למצוא במחירים סבירים יותר.

מדפסת לייזר ויתרונותיה

מדפסת לייזר צבעונית נחשבת לחסכונית יותר ולכן אולי תהיה נוחה יותר למי שרוצה להדפיס מספר גדול של דפים כי אין לו ברירה. בדקו את העלויות והשוו לפני הקנייה.

מדפסת לייזר צבעונית

שימוש נבון יותר במדפסות משולבות

לא חובה להדפיס כל דף אם רוצים להעביר תדפיס למישהו נוסף. באמצעות שימוש במדפסות משולבות אפשר להעביר בפקס למחשב של הנמען את כל החומר שהדפסתם רק בעותק אחד. זהו חיסכון ניכר בכל הדפים שהייתם צריכים להדפיס.

קנייה בכמויות גדולות

בדרך כלל קניית דפים בכמויות גדולות מוזילה את העלויות. נצלו מבצעים והנחות לקנייה כמותית ואחסנו את הדפים במקום יבש כראוי כדי שתוכלו להשתמש בהם גם זמן רב אחר כך.