5 בעיות נפוצות במכונת צילום ואיך לפתור אותן

זה קורה גם למכונות הכי טובות ולכן התקלות הנפוצות הן גם תקלות שכדאי ללמוד להתמודד אתן בדרך פשוטה ויעילה. רובן ממילא בנויות כדי להקל עליכם לטפל בהן.

גם מיכון משרדי מאיכות טובה מגלה מדי פעם גמגומים ותקיעויות שונות מהסוג שכמעט כל אחד מאתנו נתקל פה ושם במהלך עבודה רצופה. התקלות הנפוצות ביותר קשורות להזנת נייר ולתנועות במכונה, והן גם התקלות שיחסית קל להתמודד אתן לבד מבלי לקרוא לטכנאי.

עם זאת, חובה לזכור שתקלות כאלה מחייבות אתכם להתייחס בעדינות אם היא מתרחשת בזמן שימוש במכונת צילום משרדית, משום שמדובר בדרך כלל בתקלות קטנות שמצריכות הפעלת לחץ מתון בלבד. להלן כמה תקלות פשוטות יחסית שאתם יכולים לטפל בהן בעצמכם.

מהן התקלות הכי נפוצות?

· נייר נתקע – נייר מוזן למיכון רב כמו מכונות צילום ולכן יש להכיר את המיקום של המגשית שמזינה והמיקום של יציאת הנייר, כדי לדעת לשחרר אותו במקרים אלה בעדינות. בדרך כלל יש גלגלים שמסייעים לכם לשחרר את הנייר, במשיכה עדינה בלבד. אם הנייר נקרע לחתיכות קטנות ואינו משתחרר בקלות זה סימן שיש בעיה יותר עמוקה ופה צריך לקרוא לטכנאי. גם מדפסות למשרד עלולות לסבול מאותה בעיה ושם יש לבדוק מקדימה ומאחור היכן הנייר נתקע. מכיוון שהסיבה היא בדרך כלל דפים שלא הוזנו בצורה תקינה, בגלל תזוזה של דף כלשהו או חדירה של אבק, יש לוודא שכל חבילת נייר מוזנת בצורה ישרה ותקינה.

· כתמים על ההדפסה או הצילום – כשמופיעים כתמים או קווים של טונר על הדף יש לזה כמה סיבות, כשאחת מהן היא לכלוך במכונה ועל המשטח השקוף שמצלם את הדפים. מדפסות לייזר יכולות להוציא כתמים כאלה בגלל נזילה רבה מדי של טונר שלא הונח כמו שצריך, או להפך בגלל מכל טונר שעומד להיגמר וכבר אינו מדפיס בצורה אחידה. גם תקלת כתמים של מכונות צילום מצביעה על בעיית לכלוך היכן שמניחים תא הדפים ויש לנקות היטב מכל חלקיק אבק או לכלוך אחר שדבק במשטח. הקפידו לעשות זאת במטלית רכה וללא מים, כמובן. יכול להיות שהבעיה תהיה גם תוף המכונה למקרה שלא יעזור כל ניסיון שלכם לתקן זאת בצורה פשוטה.

· צבע דהוי של ההדפסה – כאן יש לבדוק ראשית את מיכל הטונר ולגלות אם הוא עומד להסתיים. במקרה כזה יש פשוט להחליף אותו. סיבה נפוצה אחרת קשורה להתאמת סוג הטונר למכונה, כך שלפעמים נראה לכם שהטונר מתאים אולם זה אינו כך ולכן יש לקנות למכונות כמו מדפסות למשרד את הטונר הנכון והמתאים להן. אם בכל זאת קניתם טונר נכון והמכל מלא, יש סיכוי שהוא פשוט מקו ייצור פגום ולכן לא יעזור שום דבר שתעשו מלבד להחליף אותו ולהחזיר ליצרן.

תקלות נפוצות במכונת צילום· מכונה לא עובדת – לפעמים לוחצים על כפתור ההדלקה והמכונה לא עובדת. זה קורה גם למכונת צילום משרדית. במקרה כזה בדקו את הכבל אם הוא תקין ולא מקופל, הוציאו והחזירו אותו למכונה כי לפעמים הוא מתרופף ולא נכנס עד הסוף לשקע. אם זה עדיין לא עוזר בדקו את השקע בעזרת מכשיר אחר כמו מדפסות למשרד. לפעמים קורה שהמכונה נדלקת אבל לא עובדת משום שהתוכנה שלה תקועה על פקודות צילום או הדפסה קודמות. בטלו במקרה כזה את כל הפקודות וכבו אותה. הדליקו מחדש כשהיא מאופסת והתחילו לעבוד.

· רעש או המהום – כשהמכונה מתחילה להרעיש זה יכול להיות חלק שהשתחרר או טונר שלא מחובר היטב. אם זה בכל זאת לא מסתדר לאחר שבדקתם מתחת למכסה מה קורה ולא גיליתם תקלה נראית לעין, רק אז קראו לטכנאי כי יכול להיות שהתקלה פנימית ועמוקה.