איך לבחור טונר למדפסות לייזר?

יותר ויותר עסקים ואפילו בתים פרטיים עוברים לשימוש במדפסות לייזר במקום במדפסות הביתיות הפועלות בטכנולוגיית הזרקת דיו. מדפסת הלייזר התגלתה ככזו שעובדת בצורה יעילה יותר ולטווח ארוך נמצא שהיא גם משתלמת יותר. הגורם המרכזי שהופך אותה למשתלמת יותר ממדפסת הזרקת דיו הוא הטונר.

הטונר, אשר מחליף את מחסנית הדיו שאנו מכירים מן המדפסת הביתית, מחזיק למשך זמן ארוך יותר ודורש פחות החלפות באופן משמעותי.

טונר למדפסות לייזר

מהו בדיוק הטונר?

לפני שנסביר אילו טונרים ישנם ומה ההבדלים ביניהם, ניישר קו ונזכיר מהו בעצם טונר. טונר, כמו מחסנית דיו, מכיל את הדיו בו ישנו שימוש בזמן ההדפסה. ההבדל בין השניים הוא שבמחסנית דיו, הדיו נמצא בצורה נוזלית. בטונר הדיו נמצא בצורה של אבקה דקיקה.

האבקה מתפזרת על הדף בזמן ההדפסה ומתמקמת בתור חריטות דקות שחורט הלייזר על פי הוראות ההדפסה. כך מודבקת אבקת הדיו לדף בהתאם לטקסט או התמונה שהדפסנו. הטונר שימושי מאוד עבור מדפסות לעסק אשר כמות ההדפסה בהן גדולה.

המחיר הראשוני של רכישת המדפסת מתקזז מול הזמן שמחזיק הטונר שהוא ארוך יותר בהשוואה למחסנית הדיו. גם עבודתה של מדפסת לייזר יעילה ומהירה יותר מזו של מדפסת ביתית ולדבר יש משמעות מבחינת התפוקה.

אילו סוגי טונרים ישנם?

בדומה למחסניות דיו, ישנם גם סוגים שונים של טונרים המוצעים בשוק. ההבדל ביניהם יכול להיות החברה המייצרת אותם, כמות הדיו שבפנים ועוד. אבחנה מרכזית שנעשית בין טונרים היא בין טונרים מקוריים, טונרים חלופיים (תואמים) או טונרים ממוחזרים:

  • טונר מקורי: טונר מקורי הוא טונר המיוצר על ידי החברה שייצרה את המדפסת. טונר מקורי הוא איכותי ואמין ותהיה התאמה מלאה בינו לבין המדפסת אליה הוא מיועד. יש לקחת בחשבון שטונר זה הוא יקר יותר ופעמים רבות גם כמות הדיו בו קטנה יותר לעומת טונרים אחרים.
  • טונר חלופי/תואם: טונר זה מיוצר על ידי חברות אחרות ולא על ידי החברה המקורית. מחירו יהיה נמוך בשליש פחות או יותר ממחירו של טונר מקורי. כאשר השימוש במדפסות למשרד הוא רב, טונר חלופי יתאים יותר בגלל המחיר הזול יותר שלו לעומת הטונר המקורי.
  • טונר ממוחזר: טונר ממוחזר הוא טונר שלאחר סיום הדיו בו הוא מולא מחדש והוצע שוב למכירה. טונר כזה יהיה זול משמעותית לעומת טונר מקורי וגם זול יותר מטונר חלופי שמיוצר על ידי חברה מוכרת. עם זאת, כיוון שיש חלקים בטונר שנשחקים עם הזמן, איכות ההדפסה בו עלולה להיות פחות איכותית ביחס לשני הקודמים.

איך להחליט במה לבחור?

כאמור, ישנם שלושה סוגי טונרים, לכל אחד היתרונות והחסרונות שלו. כאשר בוחרים טונר למדפסת ובכלל למיכון משרדי הפועל בעזרת טונר כמו מכונות צילום למשל, יש לקחת בחשבון את חשיבותה של איכות ההדפסה, את כמויות ההדפסה ואת התקציב.

אם איכות ההדפסה צריכה להיות גבוהה מאוד אך כמות ההדפסה נמוכה יחסית, תוכלו להרשות לעצמכם להשתמש בטונר מקורי.

אם איכות ההדפסה חשובה אך כמות ההדפסה גדולה, מומלץ להשתמש בטונר חלופי הנחשב אף הוא איכותי. טונר חלופי יכול להיות מיוצר על ידי חברות רבות. עשו השוואה בין טונרים של חברות שונות, בדקו את המחירים וגם את כמות הדיו בכל טונר. מומלץ לבחור חברה מוכרת.

טונר ממוחזר אמנם יתן הדפסות איכותיות פחות אך הוא זול משמעותית לעומת שני האחרים ויש בו גם את הפן הירוק שלו – אתם יודעים שברכישתו עזרתם קצת לשמירה על הסביבה.