מדפסת לא מדפיסה? כך תפתרו את הבעיה!
מיכון משרדי חייב לעבוד תמיד וללא בעיות. אחת התקלות הידועות ביותר שמפחידות כל בעל מדפסת היא שהיא שובקת חיים ברגע הלא נכון,
כשאתם צריכים להדפיס וחייבים לתקן לבד את התקלה משום שאין זמן לחכות לטכנאי. המדפסת לא מדפיסה?
זה יכול להיות בכל סוג של מדפסת – מדפסת משולבת ועד מדפסות לייזר – נסו לפעול בעדינות לפי העצות הבאות כדי לנסות לתקן
לבד, מבלי להיכנס יותר מדי לקרביים של המדפסת ולגרום נזק בלתי הפיך.
חלק מהעצות ישים גם לגבי מכונות צילום שחדלו מפעולה.
אלמנטרי אבל נתחיל במובן מאליו
אין ברירה, זאת לא בדיחה – בדקו את המכשיר מחובר לחשמל. בדיקה נוספת תהיה אם אכן יש חשמל באותה נקודה.
מומלץ להעביר לשקע אחר ולבדוק אם הבעיה של המדפסת או של נקודת החשמל.
בדקו בהזדמנות זו כל מיכון משרדי שמחובר לשקע זה, יכול להיות שאירע קצר שפגע גם בו.
קורה גם שבגלל הזזה של המדפסת הכבל יוצא ממקומו ולכן בדקו אם הוא מחובר למדפסת כמו שצריך.
מדפסת משולבת דורשת טיפול מיוחד
מדפסת משולבת שיש בה תפקודים שונים ורק המדפסת לא מדפיסה בה, יש להתחיל לבדוק מה בדיוק אינו עובד כדי לכוון למקור התקלה.
אם הפקס או הסורק עובדים וזו רק המדפסת שאינה מדפיסה, כבר יש לכם כיוון יותר ברור היכן לחפש. כל תקלה רב מערכתית מוכיחה שצריך להזמין טכנאי.
בעיית הדף התקוע
בכל מדפסת שהיא קורה שהדף נתקע. כאן יש לפתוח את המדפסת כמו שפותחים כשמכניסים טונר, מוציאים את המכל ומתחילים לבדוק היכן הדף תקוע.
אם הוא נתקע בחציו מושכים אותו בעדינות משום שכנראה הגלגלת נחלשה ותפסה את הדף מבלי להעביר אותו עד הסוף.
יכול להיות שהדף ייקרע ותצטרכו לחלץ אותו בחלקים, אולם אל תמשכו חזק והפסיקו כשהוא נתקע. כאן כדאי לקרוא לטכנאי.
כמו כן, בדקו את הדפים במגש הדפים, משום שיכול להיות שהם אינן מונחים ישר ולכן הדף נכנס באלכסון ונתקע.
זה נכון בעיקר לתקלה שקורית גם כשיש מכונות צילום או מדפסת משולבת שם הדפים הלא ישרים ייתקעו גם בהן.
המדפסת לא מדפיסה? אולי בעיית תוכנה
בעיית תוכנה יש לבדוק ראשית במחשב, לבדוק את ההגדרות של המדפסת או המיכון המשרדי שמחובר למחשב.
יכול להיות שריסטרט כלשהו או מחיקת היסטוריה והתעסקות מיותרת שינתה הגדרות כלשהן.
בדקו קודם את התוכנות שמפעילות את המדפסת או מכונת הצילום, ואם הן מותקנות מחדש ועדיין לא עובדות בדקו הגדרות המערכת ההפעלה שלכם, בדרך כלל של חלונות.
רק אם יש בעיה ולא תצליחו להפעיל אותן קראו לטכנאי מחשבים או התקשרו לתמיכה הטכנית.
עדיין לא מוצאים פתרון? אנו בגסטטנרטק נשמח לעזור לכם בכל שאלה. כנסו עכשיו וצרו איתנו קשר
שלום שוורץ הוא מנהל המכירות בגסטטנר כ-10 שנים. במסגרת עבודתו הוא צבר ניסיון רב בכל עולמות ההדפסה והצילום, ועל כן כיום הוא מומחה בינלאומי מוביל בתחום.