כמה דברים שחשוב שתדעו על מדפסת לייזר צבעונית - גסטטנרטק

 

כמה דברים שחשוב שתדעו על מדפסת לייזר צבעונית

לעובדת המצאתן ופיתוחן של מדפסות לייזר בשנת 1969 ע"י גרי סטארקוות'ר במרכז המחקר של ענקית מכונות הצילום זירוקס, ישנה חשיבות עצומה, מאחר ומבחינה טכנית, אופן פעולתן של מדפסות לייזר דומה הרבה יותר לפעולתה של מכונת צילום מאשר למדפסות הסיכות, למשל. אולם, הייחוס המפואר של מדפסות הלייזר הינו כאין וכאפס מול ההערכה שהמדפסות הללו הצליחו לצבור בזכות ביצועיהן ומקום הכבוד שלהן במשרדים שלנו כיום.

מדפסת לייזר צבעוניתהנה מספר דברים שכדאי שתדעו על מדפסות הלייזר הצבעוניות:

כיצד משפיע האקלים על מדפסות לייזר?

עובדה חיים לא נעימה בתחום מיכון משרדי היא, כי, ראשי דיו נוטים להיסתם ולהפסיק לתפקד. באופן מפתיע, נמצא קשר ישיר בין הפסקת תפקיד מסוג כזה לבין רמת הלחות בחדר בו נמצאת המדפסת. אקלים יבש, באופן הגיוני, גורם להתייבשות ראשי הדיו, לכן, בעיקר במקומות חמים ויבשים, דאגו להוסיף לחות לאוויר באופן יזום – אם על ידי הפעלת מפזר אדים ואם על ידי הנחת קערית מים ליד המזגן/רדיאטור. במידה ואתם נמצאים באזור לח, ובכ"ז סובלים מהבעיה, דאגו להחליף את המחסניות והקפידו להדפיס עמוד או שניים בכל יום, על מנת למנוע את הבעיה.

התקנתם מדפסת וגיליתם שחצי מנפח הדיסק הקשיח שלכם נתפס?

לעיתים, התקנה אוטומטית של מדפסת לייזר צבעונית (במיוחד כאשר זו מדפסת משולבת) תגרור איתה התקנה של כמות נאה של תוכנות שלא בהכרח תשתמשו בהן, ולא בטוח שאתם זקוקים להן. התוכנות הללו יכולות לנוע בין כלים הקשורים ישירות למדפסת (כמו יישום הבודק ומתקין עדכוני דרייברים באופן אוטומטי) ועד לתוכנות גרפיות שאין לכם צורך בהן. כדי למזער התקנות מיותרות (ואת נפח הדיסק הנתפס על ידן), חפשו אפשרות התאמה אישית (Custom) בעת התקנת המדפסת שלכם, במקום להשתמש באפשרויות Typical או Recommended, ולאחר מכן, בחרו רק את היישומים שברצונכם להתקין – התקנת המינימום כוללת את הדרייבר עצמו. במקרים מסוימים, תוכלו להוריד קובץ התקנה מינימלי מאתר האינטרנט של היצרן ולדלג על התקנה מתוך תקליטור, מה שיכול להקל עליכם מאד מבחינת הנפח הנדרש.

בדקו איזו מדפסת מהווה את מדפסת ברירת המחדל שלכם

בחלק גדול מהמשרדים מתפקדות, זו לצד זו, מדפסות לייזר שונות, בד"כ, מדפסת לייזר צבעונית ומדפסת שחור-לבן, כשהמדפסת המדפיסה שחור-לבן היא המדפסת הקבועה והשכיחה בשימוש, בעוד שהצבעונית נשמרת למקרים בה נדרשת הדפסה צבעונית של תמונות וכד'. חלק מתוכניות ההתקנה של המדפסות יוצאות מתוך הנחה, כי בכוונת המתקין להשתמש במדפסת שהותקנה זה עתה, כבמדפסת ברירת המחדל, ולכן, הן מגדירות אותה ככזו, מבלי לשאול לרצונו של המתקין. לכן, לאחר כל התקנת מדפסת, יש לגשת ולבדוק את ההגדרות במערכת ההפעלה, על מנת לוודא שההתקנה לא החליטה במקומכם על זהותה של מדפסת ברירת המחדל.

לנייר עליו אתם מדפיסים יש השפעה על איכות ההדפסה

נכון, אחד מהיתרונות הידועים של מדפסות לייזר על פני מדפסות הזרקת הדיו הוא צמצום ספיגת הדיו בנייר המודפס וההתפשטות/זליגה שלו בו, אבל, אין זאת אומרת כי לאיכות הנייר ולנתוניו אין השפעה בכלל על איכות ההדפסה. לכן, במיוחד כאשר מדובר בהדפסה של מדפסת לייזר צבעונית, שנעשית, מלכתחילה, במטרה לספק הדפסה אסטטית יותר, חשוב להקפיד על איכות הנייר.

לסיכום:

תחום מיכון משרדי בימינו הוא תחום מפותח, שיוצא מתוך ההנחה כי יש לספק לעובדי המשרד, ככל עובד מקצועי אחר, את הכלים המתאימים ביותר להשגת מטרותיו ואינו דורש תחזוקה קבועה.

להתאמת מדפסות לייזר צבעונית לבית העסק שלכם – אנא פנו לחברת “גסטטנרטק” בעמוד שלפניכם!

Call Now Button